Vann i munn Catering
Revidert 19.Juni 2023

Våre betingelser:

Generelt:

Selger er Vann i Munn AS, Olaf Helsets vei 5a 0694 Oslo, post@vannimunn.no,97 69 80 54, org.nr: 982377714, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren eller firmaet som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

En bestilling er ikke bindende før bekreftelse fra Vann i Munn forligger.
Bestillingen er, etter bekreftelse fra Vann i Munn, bindende for begge parter.
10% av ordregrunnlaget faktureres ved avbestilling senere enn 20 dager før selskapet og hele beløpet senere enn 10 dager før selskapet.

Endring av antall:
Antall gjester kan justeres med +/- 20% av bestilt antall frem til 3 dager før selskapet. Maten vil bli levert til antallet som det betales for.

Dekketøy
Alle våre buffeter, tapas, fingermat og desserter kommer pent anrettet på terrakotta fat som vi låner ut gratis til våre kunder.

Servering
Vann i munn Catering stiller ikke med serveringspersonale, men vi kan formidle dyktige servitører gjennom Restaurant assistanse AS.
Priser for servering:

Servitør: 660,-/t for min. 5 timer, opptil 9 timer
Hovmester: 820,- /t for min. 5 timer, opptil 9 timer

Overtid; 50% av timeprisen etter 9 timer
Røde dager/Helligdag: 100% av timeprisen
For bestillinger samme dag tilkommer et tillegg på 800 kr
Reiseerstatning; Samme timespris for reisetid lengere enn 45 min fra Oslo S. Ved arbeidstid fullført etter at kollektiv transport slutter å og for natten debiteres kunden for hjemreisekostnader med eksempelvis taxi.

Alternativt kan dere stille dette selv og følgende krav må oppfylles; Serveringspersonalet skal ikke være av de spisende gjestene og man beregner 1 servitør pr 15 gjester ved sittende middag/servering ved bordet og 1 servitør pr 20 gjester ved buffèt/minglefest.


Levering/Henting:
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt maten.

Henting av mat:

Buffeter, tapas, desserter og fingermat kan hentes, ferdig anrettet og pyntet på terrakotta fat, fra våre lokaler i Olaf Helsetsvei 5a. Ring 97698054 eller 22614700 ved ankomst for kontakt med utleveringen, eller henvend deg på døren. Utlevering skjer i tidsrommet 10- 17 alle dager. Maten er pakket i spesial kasser, konstruert for å holde maten nedkjølt i opptil 3 timer, og meget stable vennlige. Kassene måler ca 90x50x30cm og man beregner ca 10 kuverter pr kasse. Vi anbefaler at maten står i romtemperatur i ca 30 min før servering for temperering.

Levering av mat:
Vi leverer på døren på bestilling og etter kapasitet. Levering skjer i ønsket tidsvindu oppgitt ved bestilling. Det er dessverre ikke mulig å ønske et eksakt tidspunkt. Det er en forutsetning at kunden er tilstede ved levering, hvis ikke vil maten bli etterlatt på leveringsadressen for kundens regning og risiko.
Ved leveringer i Oslo sentrum må lovlig parkering være tilgjengelig på leveringsadressen, ved mangel på dette må kunden selv være behjelpelig med å ta i mot maten på gateplan da våre sjåfører ikke har anledning til å gå ifra bilen uten parkeringsplass.
Normal utkjøring skjer mellom 10 -17 mandag-lørdag. Søndager har vi begrenset kapasitet til utkjøring, kontakt oss på telefon/e post ang. levering på søndager.
Levering koster 299,- /hverdag og 399,-/lørdager og søndager.

MERK: Vi kjører normalt ut i en 20 km radius fra Skullerud(inkludert Ski, Lillestrøm og Sandvika). Ved leveringer utover dette vurderes lengde og tidsforbruk og det tilkommer et ekstra leverings gebyr.
Tidsforbruk regnes utifra kjøre- og leveringstid og tilsvarer 550,-/time ink. mva.

Gratis terrakottafat fra Vann i munn Catering:
I forbindelse med levering av tapas og fingermat leveres vår mat ferdig anrettet på spanske terrakotta fat, importert fra Spania av høy kvalitet. Ved retur vil vi gjerne at fatene er frie for matrester og satt tilbake i kassene med innleggs posen i for å bevare kassen ved henting/tilbakelevering. Fordi det stilles høye krav til vask/hygiene er det ikke tillat for privatpersoner å vaske våre terrakotta fat. Dette må vaskes i vårt anlegg. Derfor ber vi dere om å kun tørke av evnt matrester. Ved større mengder matrester som leveres tilbake i fatene tilkommer et gebyr på kr. 400,- for fjerning.

Henting/tilbakelevering av lånt porselen:
Porselenet som lånes ut, gratis, fra Vann i munn Catering må returneres en av påfølgende 3 virkedager mellom 7-17. Ved tilbakelevering- ring 97698054 eller 22614700 for kontakt med personalet. Vann i munn Catering tilbyr henting av brukt porselen, mot kr 450,- mandag – fredag. Over leie er kr 400,-/påbegynte døgn.

Ødelagt gods:
Ved ødelagt porselen og utstyr vil det bli fakturert ett gebyr for kostnaden.

Betaling:

Vi utsteder faktura til epostadresse som er oppgitt av kunden i bestillingen. Adressen må være oppgitt i forkant av levering eller henting av tapas for at maten skal bli utlevert.
Faktura har minimum 5 dagers betalingsfrist. Det belastes ett fakturagebyr på kr. 65,- pr. bestilling.

Til bedrifter og andre organisasjoner kan faktura betales med EHF dersom dette oppgis om på forhånd.

Klage/Reklamasjoner:
Dersom man ønsker å klage på produkter levert fra Vann i munn Catering, skal det gjøres umiddelbart ved levering eller senest 3 timer etter levering. Henvendelser kan gjøres på telefon 97698054 eller 22614700 i vår åpningstid 09 – 17 og frem til kl 19 eller pr epost. En epost med tidsmerking vil bli ansett som en henvendelse i tide. Alternativt kan man ringe sjåføren, telefonnr oppgis på stedet.
Vann i munn Catering tar ikke ansvar for behandling og lagring av leverte produkter etter avhending og evnt feil lagring eller skjødesløs håndtering står for kundens regning.

KONFLIKTLØSNING:
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt over. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600.

Uforutsette avlysninger fra Vann i Munns side grunnet smitteutbrudd
Ved smitteutbrudd av smittsomme sykdommer blant våre ansatte på vårt kjøkken (f.eks covid-19)
er ikke Vann i Munn erstatningspliktige ovenfor kunde om smitteutbruddet medfører at Vann i Munn ikke er i stand til å levere mat som avtalt med kunde.

FORCE MAJEURE:
Vann i munn Catering kan ikke bære ansvar for forhold som ikke er eller kunne vært kontrollert på forhånd. Det kan ikke stilles erstatningskrav eller påberopes rabattering som følge av uforutsette hendelser og eventuelle problemer som måtte oppstå og forhindre produksjon, levering og lignende.
Situasjoner som kan oppstå er f.eks trafikkrelaterte problemer, strømbrudd ved utomhus anlegg, tyveri av eiendom og lignende.

Vann i munn Catering håper din bestilling faller i smak og ønsker deg velkommen igjen også neste gang!